حرفانه

وعده ای برای گفتن حرف های نزده

حرفانه

وعده ای برای گفتن حرف های نزده

تجلیل و انتقاد از خادمان نوروزی

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ

نوروز امسال هم شکر خدا به خوبی و خوشی برای اغلب مردم ایران تمام شد.

اما برخی ها این میان داغدار عزیزانشان شدند که در تصادفات و حوادث جاده ای جان باخته بودند.

امسال نیز مانند سالهای گذشته افرادی بودند که از تعطیلات عید و خوشی های این ایام گذشتند و توانشان را صرف خدمت رسانی به مردم عزیز ایران کردند که انشاالله اجرشان با فاطمةالزهرا س باشد.

من به عنوان یک شهروند عادی و یکی از مسافران نوروزی که از خدمات این عزیزان بهره برده ام از تک تک شان قدردانی میکنم؛ از راهداری گرفته تا هلال احمر و اورژانس تا پلیس راه و پلیس انتظامی.


اما به عقیده من امسال این خدمت ها کمی افت داشت. چرا؟

ما امسال مسیر طولانی رو با اتوموبیل خود پیمودیم. مثل سالهای قبل، اما تعداد پلیس و راهداری کمتر شده بود! مثلا در محور منتهی به مشهد مقدس با وجود کوران و برف شدید هیچ نیروی امداد رسانی در جاده ها حاضر نبود.

یا مثلا در محور فیروزکوه ترافیک سنگین و بی دلیلی شکل رفته بود که کاری از دست پلیس هم برنمی آمد. ما دوسال پیش که از همین محور قصد سفر داشتیم با وجود بسته شدن محور های دیگر مثل هراز و چالوس به دلیل بارش برف شدید، اما پلیس راه و راهداری به خوبی توانستند راه را باز کنند و مردم را از گرفتاری در برف و سرما نجات دهند.


انتقاد دیگر من به رییس پلیس راه سردار مومنی است!

سردار مومنی در ارائه آمار ها به کاهش 4 کیلومتر/ساعتی سرعت متوسط خودروها اشاره کردند و این را به عنوان یک افتخار بیان نمودند که باعث کاهش تصادفات و سوانح شده است!!!

خب اگر به این باشد بهتر نیست به سادگی جاده ها با گذاشتن مانع مسدود کنیم تا سسرعت متوسط به 10 کیلومتر به ساعت برسد؟! اصلا دیگر نیازی به بزرگراه هم نیست چرا که سرعت در بزرگراه ها خیلی بالاتر است!

کاهش سرعت متوسط به معنای افزایش مصرف سوخت و هدر دادن سرمایه ملی است!

صرف کاهش سرعت که هنر نیست؛ اگر راست میگویید باید فرهنگ عمومی رانندگی را کنترل نمایید

مثلا چرا متقاضیان گواهینامه رانندگی در طی کمتر از 1 تا 2 ماه میتوانند راننده بشوند؟!

مشکل جای دیگری است سردار....


  • یوسف رحیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی